فروش CD مجموعه فیلمهای بازیافت
صفحه اصلي | بازیافت لاستیک | بازیافت کاغذ | بازیافت پت و پلاستیک | بازیافت قطعات الکترونیک | کمپوست و زباله های تر | فرهنگ بازیافت | خريد و فروش مواد بازيافتي | بازیافت فلزات | محصولات آموزشی بازیافت | بازيافت خودرو | اخبار بازیافت | محیط زیست | انرژی های نو | اخبار محیط زیست | طرح بازيافت
93/07/17

 

برای توضیحات بیشتر ادامه مطلب را ببینید.


برچسب‌ها: بازیافت, فیلم بازیافت, آموزش بازیافت
صفحه اصلي را ببينيدصفحه فروش CD را ببينيدطرح توجيهي بازيافت

92/01/12

امروزه مهمترین شاخص‌های زندگی بشر ، حفاظت از منابع تولید است. بشر دریافته است که تبعات و پیامدهای خسارت و زیانهایی که به طبیعت وارد می‌کند، بمراتب بیشتر از بهره‌ای است که از آلودن محیط زیست دریافت می‌کند. از این رو ، با بکار بستن امکانات عملی و علمی می‌کوشد کمترین زیان را به طبیعت وارد آورد. امروزه تولید زباله در شهرهای بزرگ مسئله آفرین شده است.فرایند تولید زباله که خود ناشی از فعالیت انسان شهرنشین مصرف‌کننده است و هر روز نیز او را به مصرف بیشتر ترغیب می‌کنند، جزء لاینفک زندگی است. بطوری که بطور متوسط هر انسان شهرنشین روزانه نیم کیلوگرم زباله تولید می‌کند و چنانچه جمعیت شهرنشین کشور را سی میلیون نفر تخمین زنیم، روزانه معادل پانزده هزار تن زباله تولید می‌شود که دفع این حجم عظیم زباله ، چنانچه بطور اصولی و بهداشتی انجام نشود، معضلات جبران ناپذیر زیست محیطی را بدنبال خواهد داشت.از سوی دیگر چنانچه با دیدگاه مثبت به زباله بنگریم و عبارت طلای کثیف بر آن نهیم، زباله ماده‌ای است ارزشمند و قابل بازیافت.

صفحه اصلي را ببينيدصفحه فروش CD را ببينيدطرح توجيهي بازيافت

92/01/05
قديم ها وقتي براي خريد ميوه به مغازه مي رفتيم، ميوه ها را داخل پاكت هاي كاغذي قهوه اي رنگي مي ريختند و تحويل مشتري مي دادند. پاكت هايي كه از جنس كاغذ بود و قابل بازيافت در طبيعت نيز بود، ولي امروز وارد هر مغازه اي كه مي شويد از ميوه گرفته تا لوازم آرايش و كالاهاي سوپري همه چيز را داخل كيسه هاي نايلوني قرار داده و تحويل مشتري مي دهند. نويسنده: اميرمسعود جلدي
صفحه اصلي را ببينيدصفحه فروش CD را ببينيدطرح توجيهي بازيافت

91/04/04
قطعات ريز پلاستيكي براي بسياري از موجودات دريايي، مشكلي بزرگ است؛ اما براي حشرات دريايي اين گونه نيست، زيرا مكان مناسبي براي تخم ريزي آنها ايجاد كرده است.
    در طول چند دهه اخير، حجم انبوهي از پلاستيك وارد اقيانوس ها شده است. بي شك بطري ها و كيسه هاي پلاستيكي قسمتي از اين زباله ها هستند كه تا قرن ها باقي خواهد ماند؛

نويسنده: مريم دروديان

صفحه اصلي را ببينيدصفحه فروش CD را ببينيدطرح توجيهي بازيافت

89/06/02
مديرعامل سازمان بازيافت و تبديل مواد شهرداري مشهد از راه اندازي کارخانه بازيافت لاستيک تا پايان تابستان سال جاري خبر داد.
صفحه اصلي را ببينيدصفحه فروش CD را ببينيدطرح توجيهي بازيافت

89/04/28
مديرعامل سازمان بازيافت و تبديل مواد شهرداري مشهد گفت: با افتتاح كارخانه هاي بازيافت لاستيك و آسفالت شاهد توليد بتن كامپوزيت و آسفالت پليمري خواهيم بود. علي نجفي در نشست مطبوعاتي در حاشيه بازديد خبرنگاران از كارخانه هاي كمپوست و بازيافت كاغذ و پلاستيك اظهار داشت: 50 درصد از زباله هاي سطح شهر در ابتداي سال 88، به صورت مكانيزه جمع آوري مي شد كه اين مقدار تا پايان سال 88 به 80 درصد رسيد. وي افزود: هشت درصد از زباله هاي خشك مشهد توسط شهروندان تفكيك مي شود. نجفي از راه اندازي كارخانه بازيافت لاستيك خبر داد و تصريح كرد: ماشين آلات كارخانه بازيافت لاستيك تا ماه آينده نصب خواهد شد همچنين عمليات عمراني آن 100 درصد به اتمام رسيده است و اين كارخانه در هفته دولت افتتاح خواهد شد. 
وي با بيان اينكه كارخانه بازيافت لاستيك روزانه 10 تن لاستيك سواري و كاميون بازيافت مي كند، بيان داشت: آنچه در كشور از لاستيك ماشين بازيافت مي شود كف پوش هاي زمين بازي و پودر لاستيك است كه با افتتاح اين كارخانه توليد بتن كامپوزيت با استفاده از لاستيك در دستور كار قرار گرفته است.
صفحه اصلي را ببينيدصفحه فروش CD را ببينيدطرح توجيهي بازيافت

89/04/20
لاستيك‌ها حدود 5 درصد وزن خودرو را تشكيل مي‌دهند. در ايران سالانه حدود هفت ميليون حلقه انواع لاستيك سبك و سنگين مصرف مي‌شود. لاستيك‌هاي فرسوده از جمله ضايعاتي به حساب مي‌آيند كه به دليل پايداري زياد، اثرات زيان‌بار زيست‌محيطي بسياري دارند و چهره طبيعت را زشت مي‌كنند. اگر بدانيم به ازاي توليد يك لاستيك كاميوني معادل 22 گالن نفت مصرف مي‌شود و در صورت روكش‌گذاري لاستيك، 70درصد در مصرف نفت خام موردنياز صرفه‌جويي مي‌شود، بيشتر به لزوم بازيافت لاستيك پي مي‌بريم. رضا سرايي - تهران امروز
صفحه اصلي را ببينيدصفحه فروش CD را ببينيدطرح توجيهي بازيافت

89/03/08
اولين همايش بازيافت لاستيك در ۸ و ۹ تیرماه 1389 از سوي مركز تحقيقات صنايع لاستيك ايران و با مشاركت مركز منطقه اي كنوانسيون بازل برگزار می شود. علاقمندان به حضور در همایش، معرفی مرکز خود در کتاب همایش یا ارائه مقاله مي توانند با تلفنهای ۴۴۵۸۰۹۱۸-۰۲۱ و ۴۴۵۸۰۹۱۶-۰۲۱ و 88244566-021 یا ایمیل info@rierco.net تماس بگيرند.
صفحه اصلي را ببينيدصفحه فروش CD را ببينيدطرح توجيهي بازيافت

89/01/16

يكي از راه هاي كنترل آلودگي محيط زيست، استفاده از تايرهاي فرسوده براي توليد انرژي در نيروگاه ها و كارخانه هاست، اما يكي از ايراداتي كه ممكن است در ذهن متصور شود، مساله آلودگي هواي ناشي از اين كارخانه است.

صفحه اصلي را ببينيدصفحه فروش CD را ببينيدطرح توجيهي بازيافت

89/01/15

نگاهي به روش هاي بازيافت تايرهاي فرسوده - بخش اول

نويسنده: عبدالله مصطفايي

از آنجايي كه لاستيك و پلاستيك ساليان سال در محيط باقي مانده و قابل تجزيه بيولوژيكي نيستند، زيان هاي وسيعي را متوجه محيط زيست خواهند كرد. با توجه به رشد شهرنشيني و آسايش طلبي انسان ها، استفاده از اتومبيل افزايش يافته است و به علاوه متوسط كيلومتر پيمايش هر خودرو نيز روز به روز بيشتر مي شود. يكي از آسيب هاي زيست محيطي اين موضوع، توليد تايرهاي فرسوده يي است كه قابل پذيرش توسط محيط زيست نيست و همه به دنبال يافتن روش هايي براي مديريت اين موضوع هستند.

صفحه اصلي را ببينيدصفحه فروش CD را ببينيدطرح توجيهي بازيافت

88/09/22

آخرین دستاوردها و فناوری های نوین صنعت بازیافت کشور در نخستین نمایشگاه این صنعت در دید عموم قرار گرفت.بازیافت و مدیریت انواع پسماند، هم اندیشی، ارائه دستاوردها و راهکارهای علمی، پژوهشی و تجربی در زمینه صنعت بازیافت از اهداف این نمایشگاه است.این نمایشگاه از هفدهم آذر در محل بوستان گفتگوی تهران آغاز شد.

صفحه اصلي را ببينيدصفحه فروش CD را ببينيدطرح توجيهي بازيافت

86/11/18
با توجه به توليد سالانه بيش از 200 هزار تن لاستيک در ايران و مطرح شدن موضوع از رده خارج کردن خودروهاي فرسوده که خود باعث افزايش لاستيک هاي فرسوده مي شود، توجه به نحوه مديريت زايدات اين مواد بسيار اهميت پيدا مي کند. مسلما بهترين راه حل در اين زمينه بازيافت لاستيک هاي فرسوده است که تاکنون هيچ برنامه خاصي براي بازيافت لاستيک در ايران اجرا نشده است. 
صفحه اصلي را ببينيدصفحه فروش CD را ببينيدطرح توجيهي بازيافت

86/11/13
يافته های جديد نشان می دهد که استفاده از ذرات تايرهای فرسوده به ميزان زيادی می تواند نقاط ضعف بتن را برطرف کند. هر چند استفاده از لاستيک در آسفالت بيشتر از يک دهه است که صورت می گيرد اما کاربرد آن در بتن به تازگی صورت گرفته است و تحقيقات زيادی بر امکان سنجی آن انجام شده است . هرچند اين تحقيقات هنوز کامل نشده است اما روشهای آزمايشی مختلفی برای کاربرد اين لاستيک ها حاصل گرديده است .
صفحه اصلي را ببينيدصفحه فروش CD را ببينيدطرح توجيهي بازيافت

86/08/15

:استفاده از مواد پليمري در دنياي فعلي روز به روز افزايش يافته است. اين در حالي است که عدم بازگشت مجدد اين مواد به چرخه توليد از مشکلات زيست محيطي محسوب مي شود. با توجه به اين موضوع محققان در تلاش هستند به فناوري حياتي در بازيافت لاستيک ها دست يابند. تهيه آلياژهاي آميزه سه تايي با استفاده از ضايعات اي.پي.دي.ام يکي از جديدترين پروژه هاي تحقيقاتي کاربردي محققان داخلي بوده است که به جهت برطرف شدن بخش عمده اي از مشکلات ناشي از عدم بازيافت لاستيک ها بشدت مورد توجه قرار گرفته است.
در پروژه اي که توسط محققان کشور انجام شده است شاهد افت خواص اصلي اين نوع لاستيک نخواهيم بود، در حالي که در روشهاي سنتي که در دوکارخانه داخلي مورد استفاده قرار مي گيرد ، بازيافت لاستيک با افت خواص همراه است.هم اکنون اين فناوري در کشور ژاپن و چند کشور آسيايي ديگر ارائه شده و استفاده از آن انحصاري است.

بازيافت فرآيندي است که در نتيجه آن مواد زائد جدا شده و به عنوان ماده خام براي توليد محصولات جديد به کار گرفته مي شود، به عبارت ديگر مي توان گفت بازيافت عبارت است از بازگرداندن مواد قابل استفاده به چرخه توليد يا طبيعت. در نتيجه فرآيند بازيافت ، حجم زباله هاي ورودي به محيط زيست و آلودگي ناشي از آن کاهش خواهد يافت بنابراين نياز به توليد يا ورود مواد خام از خارج کشور کاهش و توليد ملي افزايش مي يابد. لاستيک ها حدود 5 درصد وزن خودرو را تشکيل مي دهند. در ايران سالانه حدود 7 ميليون حلقه انواع لاستيک سبک و سنگين مصرف مي شود. لاستيک هاي فرسوده از ضايعاتي هستند که به سبب پايداري زياد، اثرات زيانبار زيست محيطي بسياري دارند و چهره طبيعت را نازيبا مي کنند. اگر بدانيم به ازاي توليد يک لاستيک کاميوني معادل 22 گالن نفت مصرف مي شود و در صورت روکش گذاري لاستيک ، معادل 70درصد در مصرف نفت خام مورد نياز صرفه جويي مي شود، بيشتر به لزوم بازيافت لاستيک پي مي بريم.
لاستيک هاي فرسوده به صورت روکش مجدد ، پودر يا سوزاندن مورد استفاده مجدد قرار مي گيرند. لاستيک هايي که از شرايط لازم براي بازسازي برخوردار باشند، روکش مجدد شده و مورد استفاده قرار مي گيرند. برخي از لاستيک ها نيز خرد شده و پس از آسياب شدن به صورت گرانول براي استفاده در زمينهاي ورزشي ، رنگها و کف پوش ها آماده مي شوند. در روش پيروفير، لاستيک ها به دور از مجاورت هوا حرارت داده مي شوند و از آنها روغن و کربن به دست مي آيد. براي ايجاد انرژي در نيروگاه ها يا توليد سوخت در کارخانه توليد سيمان ، سوزاندن لاستيک ها در شرايط حفاظت شده اي صورت مي گيرد تا موجب آلودگي هوا نشود. اين روش براي لاستيک هاي قابل بازيافت به کار برده نمي شود.متخصصان بازيافت ، روکش گذاري را مناسب ترين شيوه بازيافت مي دانند. فناوري صنعت روکش با پيشرفت فناوري در صنعت ساخت لاستيک همگام بوده و به شيوه اي مکمل رشد داشته است. 

کاهش پيامدهاي زيست محيطي

به گفته دکتر کرابي از محققان پژوهشگاه پليمر و پتروشيمي ايران و مجري اين طرح ، افزايش روزافزون مصرف مواد پليمري در دنيا، علي رغم مزاياي بسيار زياد اين مواد، مشکلات زيست محيطي فراواني را با خود همراه داشته است.مواد پليمري پس از دور ريخته شدن مدت طولاني در طبيعت باقي مي مانند تا تجزيه شوند، به همين دليل تلاشهاي زيادي در دنيا براي ساخت پليمرهاي زيست تخريب پذير و توسعه فناوري هاي مربوط در حال انجام است.درحال حاضر سالانه مواد پليمري زيادي دور ريخته مي شود که بخشي از آنها بازيافت شده و دوباره به چرخه مصرف بازمي گردند. بخش ديگري نيز در طبيعت باقي مانده و علاوه بر ايجاد مشکلات زيست محيطي منجر به از دست رفتن سرمايه مي شوند.

صفحه اصلي را ببينيدصفحه فروش CD را ببينيدطرح توجيهي بازيافت

86/08/13
امروزه در دنیا تأمین انرژی در كنار تأمین مواد اولیه، مهمترین عامل در تولید سیمان محسوب می شود زیرا تولید سیمان در كنار تولید سایر محصولات صنعتی از جمله فولاد، آهن، شیشه، صنایع غذایی و روغن نباتی بیشترین مصرف كنندگان انرژی هستند.
۲ سال قبل سیمان در دنیا تا میزان ۲ هزار و ۲۷ میلیون تن تولید شد.
كشورهای چین، هند، آمریكا و ژاپن به ترتیب بیشترین میزان سیمان را در دنیا تولید كردند كشور مذكور همراه با اعضای اتحادیه اروپا ۸۰ درصد سیمان تولیدی دنیا را در اختیار دارند و كشور چین به تنهایی ۵۲ درصد تولید سیمان جهان را در سال ۲۰۰۵ در اختیار داشت و هزار و ۶۴ میلیون تن سیمان ۲ سال قبل تولید كرد.
این كشور همچنین برای تولید این محصول معدنی تا سال ۲۰۱۰ نیز برنامه ای دقیق دارد. قرار است چین در افق ۲۰۱۰ سالانه هزار و ۳۰۰ میلیون تن سیمان تولید كند.

ضرورت سوخت جایگزین در تولید سیمان
چین كه بیش از نیمی از سیمان دنیا را تولید می كند، در مصرف ذغالسنگ بی همتا است. براساس اطلاعات موجود كشور چین در سال ۲۰۰۵ برای تولید سیمان ۲ هزار و ۲۰۰ میلیون تن ذغالسنگ مصرف كرده است. همچنین متوسط مصرف انرژی حرارتی نیز در صنعت سیمان چین در سال مذكور، برابر با ۹۰۰ كیلو كالری در ازای فرآوری هر كیلوگرم كلینگر بوده است. اگرچه كارشناسان چینی دلیل بالا بودن میزان مصرف انرژی حرارتی را فعالیت كوره های سنتی و قدیمی در چین می دانند اما چینی ها با توجه به افق چشم انداز ۲۰۱۰ میلادی به جایگزینی سوخت های دیگر با سوخت فسیلی اقدام كرده اند. براین اساس، چینی ها طرح هایی را اجرا می كنند كه بتوانند به وسیله بازیافت انرژی گازهای خروجی از سیستم پخت بسیاری از كارخانجات، انرژی الكتریكی تولید كنند. در صورتی كه چینی ها موفق شوند این سیستم را در كارخانجات تولیدی سیمان اجرا كنند ۳۰ تا ۳۵ درصد از انرژی مورد نیاز برای تولید این كالای معدنی در آن كشور تأمین می شود. از سوی دیگر چینی ها برای جایگزینی سوخت در تولید سیمان به مصرف ضایعات و پسماندهای صنعتی و شهری روی آورده و نگاه ویژه ای به بازیافت ضایعات و تولید انرژی از آنها دارند به طوری كه به خاطر صنعت سیمان، مدت یك سال یعنی از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۵ بیش از ۲۵ میلیون تن ضایعات صنعتی و شهری را امحا كرده است. چینی ها مصرف ضایعات، نوسازی صنعت و اجرای طر ح های بهینه سازی مصرف سوخت را برای افزایش كیفی و كمی تولید سیمان الگوی خود قرار داده اند...
صفحه اصلي را ببينيدصفحه فروش CD را ببينيدطرح توجيهي بازيافت

86/07/28

جاده سازي

مخلوطي از دانه هاي لاستيك و اسفالت ميتواند در بهتر ساختن جاده ها مورد استفاده قرار گيرد. آنها دوام بيشتر، اصطكاك بهتر و صداي كمتر ايجاد ميكنند. در واقع محتوي لاستيكي مورد استفاده 20%  بوده ولي مقدار دقيق آن بستگي به الزامات فنی دارد.

انباشتگي (دانه هاي) سست  

در حالي كه طي ساليان دراز  در كفش از مقدار بسيار زيادي پلاستيك استفاده ميگردد، چندين استفاده جديد بوجود آمده. اول، سيستم چالرز گودير كه فرآورده نسبتاُ جديدي است، كه اكنون، به طور وسيعي در كفشهاي تجملي زنان و مردان استفاده ميگردد. اين سيستم اساساُ  يك بالشتك دروني منحصر از پلاستيك دانه اي ميباشد، كه مدعي است افسردگي و ناراحتي را كاهش ميدهد. سازندگان سطح بالاي كفشهاي كتاني و كفشهاي تنيس نيز از سيستم مشابهي استفاده ميكنند. پيشروان شناخته شده در اين صنعت همانند، ريباك و نايك استفاده از اصل پلاستيك درون كف كفش را تجربه نموده اند. سازندگان چكمه ها در  هر نوع آب و هوائي نيز از لايه هاي باريك پلاستيك جهت عايق بندي و جلوگيري از هوازدگي استفاده مي كنند. پركردن دانه هاي سست نيز بطور وسيعي در سرپوشهای  سيستم تخليه آب جاده ها استفاده ميگردد.، ماشين هائيكه از مسير اصلي خود منحرف ميشوند، در کنار جاده از روی  بستری که از  دانه هاي پلاستيكي بي ضرري ساخته شده است  عبور می کنند  که جايگزين استفاده از سنگ مي باشد كه دليل شكستن بسياري از شيشه  جلوی ماشينها ميباشد.      

 

بامسازي با كاشي ها 

با اضافه كردن ريزدانه هاي بازيافتي پلاستيكي از لاستيك ها با يك چسب مناسب،  کاشی  حرارتي  پلاستيكي روي بام كه بطور خيره كننده اي شبيه سنگفرش است را ميتوان ايجاد نمود.

 

سطوح ورزشي 

 

 

براي ايجاد خواص جذب فشارهای وارده به زمينهای ورزشی ، تركيبات لاستيكي خرد شده در زمينهای ورزشي چند منظوره و ورزشكاري بطور وسيعي مورد استفاده قرار ميگيرد. اصطكاك بالاي اكثر ميادين دو، داراي لايه هاي اصلي ساخته شده از مخلوط لاستيك خرد با چسب هاي پولي اورتين ميباشد. اندازه مناسب دانه ها و نسبت آن ميادين ورزشی مناسبی را  ايجاد مينمايد. ورزشهائي مانند فوتبال و هاكي به سطوح نرمي كه بازيكنان به زمين مي خورند نياز دارد. برخورد توپ با زمين نيز ميبايست مناسب با ورزشي كه در حال انجام است باشد. با اضافه نمودن لايه ضربه گير يا لايهE  در زير سطح زمين بازي ميتوان به اهداف  خود دست يافت

 

ساير نمونه فرآورده هاي طراحي شده :

قطعات ماشين شامل سپرها، لايه هاي عايق صدا، موكتهاي كف ماشين ، كمربند های ايمنی، پدالها  کفپوش هاي لاستيكي و مواد ضد آب در پرداخت چادر و ترامپولين ميتواند مملو از لاستيكهاي بازيافت شده باشد. 

صفحه اصلي را ببينيدصفحه فروش CD را ببينيدطرح توجيهي بازيافت

86/07/22

خبرگزاری مهر : محققان كشور موفق شدند فناوري نوين بازيافت لاستيك ها بدون افت خواص اصلي را در داخل ارايه كنند و به اين ترتيب انحصار آن را از برخي كشورهاي صاحب نام جهان خارج كنند. دكتر كرابي از محققان برجسته پژوهشگاه پلمير و پتروشيمي كشور در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تهيه آلياژهاي آميزه سه تايي با استفاده از ضايعات اي.پي.دي.ام يكي از تازه ترين پروژه هاي تحقيقاتي-كاربردي محققان داخلي بوده است كه به جهت برطرف شدن بخش عمده اي از مشكلات ناشي از عدم بازيافت لاستيك ها به شدت مورد توجه قرار گرفته است.

وي ادامه داد: استفاده از مواد پليمري در دنياي فعلي روز به روز افزايش يافته و در اين ميان برنگشتن مجدد اين مواد به چرخه توليد از مشكلات زيست محيطي محسوب مي شود. از اين رو تلاش كرده ايم تا فناوري حياتي بازيافت لاستيك ها را ارايه كنيم.اين محقق به مهر گفت : هم اكنون در كشورهايي نظير ژاپن و چند كشور ديگر آسيايي اين فناوري ارايه شده است اما آنها رموز كار خود را براي هيچ كشوري فاش نمي كنند و آن را در انحصار خود نگاه داشته اند.وي افزود: مواد لاستيكي در مقايسه با مواد پلاستيكي براي بازيافت شدن موادي سخت تر محسوب مي شوند. يكي از اين لاستيك ها اي.پي.دي.ام نام دارد كه هم اكنون 10 درصد لاستيك هاي توليد شده در جهان را شامل مي شود. اين لاستيك در نوار دور شيشه و سيل ها به كار گرفته مي شوند اما استفاده از آنها در خودروسازي به شدت قابل توجه بوده است.

دكتر كرابي ادامه داد: در پروژه اي كه ارايه كرده ايم بازيافت اين نوع لاستيك درحالي با موفقيت انجام شده است كه شاهد افت خواص اصلي آن نخواهيم بود حال آنكه در روش هاي سنتي كه در دو كارخانه داخلي (صنايع لاستيك قم و صنايع لاستيك يزد) نيز مورد استفاده قرار مي گيرد، بازيافت لاستيك با افت خواص همراه است.وي افزود: ما از اين بازيافت جديد كه بدون نياز به دماي زياد صورت مي گيرد، در آميزه هاي سه تايي استفاده كرده ايم كه در مواردي نظير ساخت سپر پژو و هر محصول پليمري دمپري كاربرد دارد.دكتر كرابي به مهر يادآور شد: اين پروژه با همكاري نزديك دكتر قاسمي، مهندس عزيزي و مهدس جليلوند و با صرف بودجه 20 ميليون توماني و در مدت 18 ماه به سرانجام رسيده است.

صفحه اصلي را ببينيدصفحه فروش CD را ببينيدطرح توجيهي بازيافت

86/05/01

عضو هيات علمي پژوهشگاه پليمر گفت: ضايعات نوعي لاستيك با نام ‪EPDM‬ (لاستيك اتيلن- پروپيلن- دي ان مونومر) از سوي محققان و پژوهشگران اين پژوهشگاه بازيافت شد. دكتر محمد كرابي روز يكشنبه درگفت و گو با خبرنگار علمي ايرنا افزود: ‪ ۲۰‬نوع لاستيك وجود دارد اما لاستيك با نام ‪ EPDM‬به دليل دارا بودن خواص مقاومت جوي در برابر رطوبت، گرما و سرما كاربردهاي متنوعي دارد.

وي اظهار داشت: افزايش روز افزون مصرف مواد پليمري در دنيا، با وجود مزاياي بسيار اين مواد، مشكلات زيست محيطي فراواني به همراه داشته است. وي اضافه كرد: مواد پليمري پس از دور ريخته شدن مدت مديدي در طبيعت باقي مي‌مانند تا تجزيه شوند به همين دليل تلاش‌هاي زيادي در دنيا براي ساخت پليمرهاي زيست تخريب پذير و توسعه فناوري‌هاي مربوط در حال انجام است. كرابي اظهار داشت: در حال حاضر سالانه مواد پليمري زيادي دور ريخته مي‌شود كه بخشي از آنها بازيافت شده و دوباره به چرخه مصرف باز مي‌گردد، اما بخش ديگري در طبيعت باقي مي‌ماند و علاوه بر ايجاد مشكلات زيست محيطي منجر به از دست رفتن سرمايه مي‌شود.

صفحه اصلي را ببينيدصفحه فروش CD را ببينيدطرح توجيهي بازيافت

86/04/29
تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۶/۰۲/۰۹

لاستيك يكي از عناصر مهم زندگي بشر بوده و استفاده از آن روز به روز در حال افزايش است. باتوجه به توليد سالانه بيش از ‪ ۲۰۰‬هزار تن لاستيك در ايران و مطرح شدن موضوع‌از رده‌خارج كردن‌خودروهاي فرسوده كه خود باعث افزايش لاستيك‌هاي فرسوده مي شود، توجه به نحوه مديريت زايدات اين مواد بسيار اهميت پيدا مي‌كند.

مسلما بهترين راه‌حل دراين زمينه بازيافت لاستيك‌هاي فرسوده‌است كه تاكنون هيچ برنامه خاصي براي بازيافت لاستيك در ايران اجرا نشده است.

لاستيك‌هاي مستعمل، زباله‌هاي مخصوصي هستند كه از لحاظ شيميايي، اندازه، حالت و شكل با زباله‌ها ديگر تفاوت دارند. لاستيك‌ها از مواد پليمري تشكيل شده‌اند كه به راحتي در طبيعت تجزيه نمي - شوند. در بسياري از موارد، لاستيك‌هاي مستعمل روي هم انباشته شده و به شكل كوهي از زباله ، مناظر زشتي را به وجود آورده كه خطر آتش سوزي را نيز به همراه دارند. كارشناسان معقتدند ، سوزاندن لاستيك‌ها ، دودهاي سياه و مضري را ايجاد مي‌كنند كه‌باعث آلودگي محيط مي‌شود و با توجه به رشد سريع نرخ مصرف تاير در ايران به دليل افزايش استفاده از وسايل نقليه ، به زودي با مشكلات جدي در اين زمينه مواجه خواهيم بود.

صفحه اصلي را ببينيدصفحه فروش CD را ببينيدطرح توجيهي بازيافت